Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw
Sprawy wpływające do MOPS w Hrubieszowie są przyjmowane i rozpatrywane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz przepisami szczególnymi regulującymi sposób załatwiania określonego rodzaju spraw.
Korespondencję można składać osobiście w siedzibie Ośrodka w pokoju nr 19, od poniedziałku do piątku w godz. 730 - 1530,
lub wysyłać za pośrednictwem poczty na adres:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Hrubieszowie
ul. 3 Maja 15
22-500 Hrubieszów.
Wnioski o świadczenia z pomocy społecznej
Składanie wniosków o świadczenia z pomocy społecznej, odbywa się za pośrednictwem pracowników socjalnych. Po złożeniu wniosku, pracownik socjalny przeprowadza wywiad środowiskowy w miejscu zamieszkania osoby składającej wniosek w celu zapoznania się z sytuacją materialną, rodzinną i majątkową klienta. Po zebraniu wszystkich informacji oraz niezbędnych dokumentów, sprawa zostaje skierowana do podjęcia decyzji.
Decyzję należy odebrać osobiście lub poprzez upoważnioną osobę. W uzasadnionych sytuacjach decyzja może zostać doręczona przez pracownika Ośrodka lub przesłana pocztą. Odbiór decyzji jest warunkiem do jej realizacji.
Wnioski o pozostałe świadczenia
Składanie wniosków o pozostałe świadczenia, odbywa się bezpośrednio w Działach odpowiedzialnych za ich realizację. Po złożeniu wniosku i załączeniu niezbędnych dokumentów, sprawa zostaje skierowana do podjęcia decyzji.
Decyzję należy odebrać osobiście lub poprzez upoważnioną osobę. W uzasadnionych sytuacjach decyzja może zostać doręczona przez pracownika Ośrodka lub przesłana pocztą. Odbiór decyzji jest warunkiem do jej realizacji.
Korespondencja elektroniczna
Korespondencję kierować można również drogą elektroniczną za pomocą:
- Elektronicznej Skrzynki Podawczej ePUAP,
adres skrytki ePUAP: /hrubieszow/SkrytkaESP, - Portalu Informacyjno-usługowego emp@tia.
Aby można było złożyć korespondecję do Ośrodka, konieczne jest posiadanie konta użytkownika na danej platformie - konto jest bezpłatne.
Pamiętać należy, że wszystkie dokumenty elektroniczne muszą zostać opatrzone ważnym, kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym wykonanym za pomocą profilu zaufanego.
Wykonanie podpisu elektronicznego za pomocą profilu zaufanego - Poradnik